projektgrupp i NiB

Vi är en liten projektgrupp i NiB som har gjort en ,ansökt om frågor kring miljö natur till kommunala partierna in för valet i höst  Nib har fått 36000 kr från riks och Nib lägger själva lika mycket  . Dessutom har vi praktiskt stöd av vår föreningsutvecklare på kansli Väst, Sebastian Thisted. Det blir han som kommer skicka frågorna till de lokala politikerna, samla ihop svaren och publicera på NiB s  web. OBS Vi i kretsarna behöver alltså inte lägga tid på att skicka frågorna eller visa era namn.

Däremot är det oerhört viktigt att vi  är med och väljer eller formulerar frågorna. Vi tänker oss att de skall gå till alla partier som ställer upp i kommunvalet. Vi i styrelsen  tänker också att det kan vara bra att ha några allmänna frågor och några specifika för våra  kommuner. Sedan är frågan om vi vill fråga vad de specifika partierna gjorde 2018-2022 eller om vi skall fokusera på framtiden, kommande mandatperiod.

Vi  tar det slutliga beslutet om vilka frågor som skall skickas  politiker inom någon månad . Kan vi  diskutera fram formuleringar och val av smarta frågor. Det kommer finnas medel för att trycka upp ”handouts” att dela ut på de olika valmötena i era kommuner. Vi tänker att utöver Bohusläns web, kan vi alla hjälpas åt med att sprida resultaten i olika Facebook-grupper, medlemsmail och på vår hemsida Maila gärna till nsf.lysekilmunkedal@gmail.com om du vill vara med i detta.

Hjärtligt välkomna

Inge. Vår hen i gruppen