Reklam för www.strandskyddarna.com

Hur stödjer jag Strandskyddarna och varför ska jag göra det?
Jag får ofta den rubricerade frågan. Mitt svar är
Vi i Strandskyddarna har som syfte att sprida kunskap om hur människor skall kunna hålla sig friska och få tillgång våra kuster och sjöar. Vi försöker hindra att den skenande epidemin av byggnader av olika slag, typ bryggor strandhus staket och hamnar tar över alla våra finaste stränder Allemansrätten är hotad och även vatten brynen Denna typ av kustnära ”föroreningar” har en tendens att snabbt bli korrumperade genom att de får ekonomiskt stöd från egenintressen och våra politiska organisationer . Därför har vi skrivit in i föreningens stadgar att man inte får ta emot sådant stöd. Vi är med andra ord helt beroende av medlemsavgifter (75kr/år) och privata donationer.Vår linje har hela tiden varit att Facebook/Hemsidan och vårt arbete med opinionsbildning skall vara helt ideellt och utan ekonomiska intressen. Så kommer det också att bli i framtiden.
Om ni vill stödja vårt arbete ekonomiskt, har ni möjlighet att göra det genom att antingen bli medlem eller att donera till föreningen gärna båda. Alla medel som flyter in går oavkortat till vår ideella verksamhet. Det arbete som görs sker helt ideellt.
Föreningen kan ta emot bidrag på följande konton:
Bankgiro: 5694-2204
Vårat swish nummer: 1230188698, 123 018 8698.