Lite info vad som är på gång och vad vi har gjort i vår.

Vi har fått en ny gammal styrelse Inge Tom Maj-lis kör på som vanligt. Dock saknar vi en sek.

Vi har varit ute med info kring Eu-valet naturskyddsföreningens undersök och dess resultat hade vi med oss.

Ett lite ”samarbete” pågår med Nordens Ark  vi har medverkat vid deras utåtriktade verksamheter

Nu blir det även i Juli den 17, en familjedag  vi kommer att vara där.

Vi har hjälpt nätverket kring skogen med överklagan om fällnings tillstånd till skogsstyrelsen  under 23-våren 24.

När det gäller våra kommuner så har vi lämnat in synpunkter på översikts planerna, samt detaljplaner.

Hoppas ni kollar Västkuststift program och går med där. Det finns en del bra förslag på hemsidan också. Uddevallas naturskyddsförening har en massa på gång.

Arrangör: Bohusläns museum, Naturskyddsföreningen i Uddevalla, Studiefrämjandet Fyrbodal

Nib kommer också ha sin årliga träff på Nordens Ark. Mer info längre fram.

Ni får alla ha en skön sommar
för Styrelsen Tom